איפה הכסף? • הדירה הסודית של יאיר לפיד ברמת אביב

    דוד לזר 1 Comment on איפה הכסף? • הדירה הסודית של יאיר לפיד ברמת אביב
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרויקט 'מאה ימים של שקיפות' שוב בועט. אמש (שני) הוא פרסם תחקיר שערך ובו עולה כי יו"ר יש עתיד, שר האוצר לשעבר ח"כ יאיר לפיד מסתיר את עובדת קיומה של דירה בבעלותו ברמת אביב בתל אביב.

    בבלוג הפרויקט נכתב כי "לפיד בא לשנות- אבל לא בתחום השקיפות. יו״ר יש עתיד מסרב לחשוף הצהרת הון, ואף דאג שיופלו הצעות חוק לשקיפות שלטונית. לכן, במסגרת פרויקט ׳שקיפות כפויה׳, החלטנו לבדוק בעצמנו את ראש ׳יש עתיד׳, לכל הפחות בהיבט הנדל״ני. החוקרים שלנו הקפידו על כל פסיק ונקודה בחוק".

    ולתגליות: "הנה מה שגילינו, באוקטובר 2004 רכש שר האוצר לשעבר וילה ברחוב מאיר פיינשטיין 6.5 חדרים. העלות למשפחת לפיד הייתה 3,444,057 שקל. לאחרונה נמכר בית פרטי בעל נתונים זהים במחיר 6,800,000 שקל. מהחקירה עולה כי בני הזוג לפיד שיעבדו את הנכס כנגד משכנתה מדרגה ראשונה לטובת משכן – בנק הפועלים למשכנתאות. נזכיר שלפיד כיהן בעבר כפרזנטור של הבנק, וללא שום קשר, (באמת אין קשר אבל ראוי לציין זאת בכל מקום אפשרי) נציין גם שלפיד לא קידם רפורמה אמיתית בבנקים".

    עוד עולה כי "מעבר לכך ללפיד נכס נוסף ברחוב בן יוסף שלמה בתל אביב – גם ברמת אביב. מדובר בשווי שכירות של כ – 5500 ₪ לחודש, ועלותה כ-3-4 מיליון שקל".

    בפרויקט מבהירים כי "חשוב להדגיש שאין בעיה/שחיתות במידע הזה, בכלל בח״כים עשירים שמחזיקים מאה דירות. יש בעיה עם נבחרי ציבור מסתירי-עובדות. אלו שלא חושבים שזו זכותנו לדעת את מפת האינטרסים המלאה שלהם".

    עוד הם מציינים כי "לפיד אף קידם את אחד החוקים היקרים ביותר בתולדות המדינה לשינוי שוק הנדל״ן. לפיד גם קידם/תקע הצעות באוצר שעסקו במיסוי של דירות לשכירות, אך לא חשב שמגיע לנו לדעת איך הצעות אלו ישפיעו עליו אישית. לא משנה מה גילינו, וגם לא משנה אם הוא פועל מתוך אינטרס צר או רחב בסופו של יום – זכותנו לדעת. עם זכויות הענק לעיצוב המדיניות של החברה בה אנו חיים מגיעות גם כמה חובות".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      י'דוחה…..
      כל הכבוד לאלו שסקרו את זה אבל ש להם עוד המון עבודה…-לכו תדעו מה הוא עוד עשה…